הידעת?
סטרוברי סטודיו נולד בשנת 2012 תוך כדי ג׳וגינג בפרדסי קיבוץ חולית שבנגב המערבי, עוטף עזה. כשנותנים לראש לנוח באים הרעיונות הטובים ביותר.
סטרוברי סטודיו
  • דף בית
  • נעים להכיר!
  • מה אתם מקבלים?
  • פרויקטים נבחרים
    • ליוי גרפי
    • חנויות למסחר מקוון
    • אתרי תדמית
    • מיתוג
  • מילים טובות
  • מאמרים
    • מארגנים כנס?
    • שיפור נראות דיגיטלית
    • ללכלך את הידיים
  • בואו נדבר
  • דף הבית
  • נעים להכיר!
  • מה אתם מקבלים?
  • פרויקטים נבחרים
  • מילים טובות
  • מאמרים מקצועיים
  • בואו נדבר
סטרוברי סטודיו
  • דף בית
  • נעים להכיר!
  • מה אתם מקבלים?
  • פרויקטים נבחרים
    • ליוי גרפי
    • חנויות למסחר מקוון
    • אתרי תדמית
    • מיתוג
  • מילים טובות
  • מאמרים
    • מארגנים כנס?
    • שיפור נראות דיגיטלית
    • ללכלך את הידיים
  • בואו נדבר
  • דף הבית
  • נעים להכיר!
  • מה אתם מקבלים?
  • פרויקטים נבחרים
  • מילים טובות
  • מאמרים מקצועיים
  • בואו נדבר
בלוג
ראשי מארגנים כנס לחוות את המשתמש

לחוות את המשתמש

בכל מקום מדברים על חווית המשתמש, ולא סתם. החוויה שלנו היא בכל מקום. המרקם של הספל במגע עם קצוות האצבעות והשפתיים כשאנחנו שותים את הקפה שלנו – תהיתם פעם למה שפת הספל מעוגלת? זה בדיוק זה.

ux

מיקום כפתורי המעלית ביחס לגובה אדם בוגר ממוצע – לקחתם בחשבון שאין צורך להתכופף או לעמוד על קצות האצבעות כדי ללחוץ על מספר הקומה אליה תרצו להגיע, או בעניין הזה – סדר המספרים תמיד יהיה משמאל לימין כי ככה אנחנו רגילים וכשיגיע המעצב שירצה להמציא את הגלגל הוא מאוד יתאכזב מהתגובות.

שמים את המשתמש במרכז

עד היום היה נהוג להעמיד את המוצר / שירות שלנו במרכז הבמה, לכוון אליו את הספוט ולצעוק כמה שיותר חזק שזה הדבר הכי מדהים שקיים. לדבר על המוצר מבלי לתת טיפת תשומת לב למי שיושב מאחורי מסך המחשב, מה הוא בכלל מחפש, לאן ירצה להגיע, באיזו סיטואציה הוא נמצא אלא לצאת מנקודת הנחה שהוא מחפש בדיוק את מה שיש לנו להציע.

היום הדברים עובדים אחרת. אנחנו רגישים למשתמש שלנו ורוצים שהחוויה שלו בכל שלב ושלב בתהליך תהיה מדהימה. ניקח לדוגמא את האתר של בנק לאומי. שימו לב איך לאורך השנים הפך מגוף שרוצה להגיד את דברו:

בנק לאומי – צילום מסך משנת 2002
בנק לאומי – צילום מסך משנת 2002

לאחד כזה שמאוד היה רוצה לשמוע מה חשוב למשתמש שלו וללמוד אותו ואת הרגלי הצריכה שלו בכל הנוגע למוצר:

בנק לאומי – צילום מסך משנת 2015
בנק לאומי – צילום מסך משנת 2015
נקודות מפגש ונקודות חיכוך

אנחנו מכירים את המונח ״חווית משתמש״ לרוב בכל מה שקשור לעולם הדיגיטל, ועלינו לזכור שלא משם הוא מגיע. הרעיון שעומד מאחור הוא למעשה שכל נקודת מפגש של המשתמש עם המוצר / שירות שלנו צריך להיות מתוכנן כך שהחוויה תהיה טובה ככל שניתן. כמובן שיש נקודות מפגש שתחושת המשתמש כשהוא מגיע אליהן אינן תלויות בנו (כמו למשל על איזה צד הוא קם בבוקר ואיזה מצב רוח נלווה לכך שניה לפני שהוא גולש בנייד לאתר שלנו).

נקודות החיכוך צצות כשהמפגש של המוצר והגולש, איך אומרים.. לא הולך כל כך טוב. כשהוא מגיע לדף 404 למשל. כאן התפקיד שלנו הוא לענות על סימני השאלה שצצים בראשו של הגולש שניה לפני שהוא לוחץ על האיקס האיום ועובר לאתר של נותן שירות אחר. לנו בסטודיו מאוד חשוב לעצב את דפי ה-404 של הלקוחות שלנו כך שיתנו מענה מיידי ויציגו קישורים לדפים הפופולאריים ביותר באתר בתוספת להצגת דרכי יצירת קשר באופן נעים ובולט לעין.

דף 404 סטרוברי סטודיו (אתר בגרסת 2015)
דף 404 סטרוברי סטודיו (אתר בגרסת 2015)
הלקוח שלכם טבעוני? אל תציעו לו סטייק!

גילוי נאות, חשוב לחברי הסטודיו לכבד אחד את השני, זה ערך שבא איתנו מהבית. ולכן משכה את תשומת ליבי ונחרטה לי בזיכרון הבעת הפנים ותגובתו של הלקוח הדתי הראשון שלנו, כשאמרתי לו שעבור לקוחות שומרי שבת אף אחד מהצוות לא יעבוד בשבת ובחג.

היה לו כל כך נעים לדעת את זה, הנוהל (אחרי שהסברתי מאיפה זה מגיע) כל כך לא נלקח כמובן מאליו שהיה לי ברור שאת הצעד הראשון, חווית משתמש נכונה – יצרתי באותה פגישה.

חשוב להרגיש את הלקוח שלנו, לדעת מאיפה הוא מגיע ומהם הקווים שמנחים אותו עוד לפני שניגש להבין את לקוח הקצה, הלקוח של הלקוח שלנו בדרך כלל – עבורו למעשה אנחנו בונים את המוצר או השירות, וזאת במטרה לגייס אותו לצידנו כך שישתף פעולה (דבר שאסור לנו לקחת כמובן מאליו).

לסיכום

החשיבה שלנו בכל תהליך העבודה היא איפה ואיך יפגוש לקוח הקצה שלנו את השירות או המוצר, ואסור לנו להזניח את היכולות של הלקוח הישיר, איש הקשר איתו אנחנו עובדים – בהנגשת לקוח הקצה עבורנו. מי מכיר את הלקוחות יותר טוב מבעל העסק עצמו? כאן אנחנו כמאפיינים, מעצבים ומתכנתים מוצאים את עצמנו הולכים על חבל דק. מצד אחד לאיש הקשר שלנו בארגון, הלקוח שלנו – יש הרבה מה להגיד בכל הנוגע לעבודה הויזואלית (ובמקרים הפחות טובים אנחנו זוכים לשמוע גם מה לאימא שלו יש להגיד על זה) ואנחנו רוצים שהוא יהיה מרוצה מהעבודה איתנו כשמצד שני, יש את לקוח הקצה אליו אנחנו פונים והוא יהיה זה שיבחון את השירות / מוצר במבחן המציאות.

גישה יצירתית, ניצוץ בעיניים, הבנת אנשים והרבה מאוד סבלנות ורגישות אלו התכונות והכלים בהם עלינו להשתמש כדי שפרויקט יצליח, וכל אלו עוד לפני שהכישרון והמיומנות המקצועית שלנו באה לידי ביטוי.

תובנות ושאלות אתם מוזמנים לשתף פה למטה בתגובות 🙂

404 בנק לאומי הרגלי צריכה חווית משתמש כתיבה לקוחות נקודת חיכוך נקודת מפגש שמירת שבת
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים

לא נמצאו פוסטים

תכנון וביצוע: סטרוברי סטודיו | תנאי שימוש | הצהרת נגישות
The Butterfly Button
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות נגישות

נגישות

  • הגדלת טקסטהגדלת טקסט
  • הקטנת טקסטהקטנת טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס
  • הצהרת נגישותהצהרת נגישות