מי מאיתנו לא מצא את עצמו קורא בסקרנות את הסיפור שבחלקה האחורי של אריזת מוצר מזון כזה או אחר, שמתאר בנוסטלגיה איך הכל התחיל, מה היה מקור הניצוץ שהצית את המיזם שהפך לעסק וברבות הימים הפך לחברה גדולה.
לקוחות מתחברים לסיפורים, לא למוצרים
חברות ותיקות יכולות לספר סיפור בהסתכלות אחורנית על חייו של היזם שרצה להציל את העולם והצליח להפיק מוצר מדהים. יזמים צעירים, לעומת זאת, לא יכולים להתהדר בעבר של ניסיון עשיר אבל כן יכולים להשתמש בנוסחה פשוטה ולספר את הסיפור שלהם.
אבירים ודרקונים
הכל התחיל מגיבור שנתקל בדרקון ובוחר להתמודד מולו ובנקודה שבה חייו חולפים לנגד עיניו הוא מוצא את הכוח שלא ידע שיש ברשותו ומנצח. ברגע שקהל היעד שלך ייחשף לסיפור שמאחורי העסק שלך, יתרחש חיבור מעניין שבו הוא בוחר להשתמש במוצר או השירות שלך ולא בזה של אחרים כי אותך הוא רוצה, אותך הוא מעדיף. זהו תהליך מאוד אמוציונאלי ויש לנו את הכוח להשפיע עליו.
D.N.A עסקי
להגיע למקור, למי אתה באמת, זה תהליך לא פשוט. בדרך כלל מרוב התלהבות אנחנו לא שמים לב לפרטים הקטנים והמרגשים בגללם הכל התחיל, ממהרים לרוץ קדימה לעבר היעד הבא. כדי להבין מאיפה הכל התחיל ובמיוחד למה החלטת לעזוב הכל ולעשות את מה שאתה באמת אוהב, תרצה לעצור לרגע ולהבין מי אתה. להקשיב לפעימות הלב, כי אתה הגיבור של הסיפור.
אני מרגיש את זה אבל לא מצליח לספר סיפור
כמו שאמרנו, זה לא פשוט. הכנו מספר שאלות שברגע שתשיב עליהן בריכוז ועם המבט פנימה, יהיה לך החומר להתחיל ולבנות את הסיפור שלך.
הסיפור המדהים שלך מתחיל כאן
1. מהו הניצוץ שהקפיץ אותך מהכיסא ודחף אותך לעשות מזה עסק?
2. מה מבדל אותך מהשאר?
3. מהו הצורך עבורו השירות / מוצר שלך נותן מענה?
4. מיהו קהל היעד אליו אתה פונה?
5. האם הויזואליות של מותג (לוגו, פונט, צבעים) שבנית סביב הרעיון שלך מצליח להעביר את המסר?
לסיכום
בסוף התהליך יהיה לכם ביד סיפור קצר המתאר באופן מדוייק מי אתם, למה אתם פה ומהו היתרון הבולט שלכם במתן פיתרון ממשי לבעיה של קהל היעד.
רוצים לדעת עוד? אנחנו כאן בשבילכם.