יש לך אחלה אתר ועכשיו הגיע הזמן להכניס אליו תוכן. אומרים שתוכן הוא המלך, ועל זה אנחנו מדברים. עבור מי את כותבת את התכנים ומי באמת קורא אותם? בסטרוברידינג השבוע שהגיע קצת באיחור (ועבור זה קיבלתם פיצוי בדף הפייסבוק שלנו) נקשקש קצת על איך להגיע ללקוחות שלנו עם תוכן רלוונטי, מה גוגל מחפש אצלך באתר כדי למקם אותו גבוה יותר בתוצאות מנוע החיפוש ועוד הפתעות.
סיימת לימודים מפרכים, בנית תיק עבודות מרשים ועכשיו הגיע הרגע שתרצי להראות לעולם את היכולות שלך ולתת לרשת האינטרנט לעשות את מה שהיא יודעת הכי טוב – להפיץ ולפרסם אותך.
אחרי שבחרת את מי שיבנה לך את האתר (או שתבני אותו בעצמך, היום בניית אתר בסיסי זה לא סיפור גדול) מתחיל תהליך שבסופו יש לך אתר שאת גאה בו מאוד, ובו מוצגות העבודות שלך. אבל מה, גוגל לא יודע לקרוא את התמונות וקשה לו לעזור לגולשים שלו למצוא אותך בצורה הזו.
את מתחילה לתת שמות לתמונות שלך, אבל זה עדיין לא מספיק, גוגל רוצה אותך רלוונטית, ומה לעשות – המטרה מקדשת את האמצעים ולמרות שפתחת עסק וכביכול אין לך בוס, נכון להיות את עובדת בשביל גוגל, ועוד מעט תמצאי את עצמך עובדת גם בשביל פייסבוק.
את תופסת את הראש בשתי ידיים ומבינה שלא נותר לך אלא להתחיל לכתוב. גוגל מריץ רובוטים קטנטנים שסורקים מידע מאתרים בשיטה שמתעדכנת ומשתנה כל הזמן (אבולוצייה מתקדמת) על מנת לתת לגולשים שלהם מידע איכותי, רלוונטי ושיקצר להם את זמן השהות במנוע החיפוש ככל האפשר (למה? כי זה סימן לכך שהם מצאו מהר את מה שחיפשו), ומהצד הפחות וולונטרי גוגל רוצה לדעת על כולנו קצת יותר, ובשביל זה הוא לומד אותנו – בעלי האתרים והמשתמשים – בכל פעם באופן קצת יותר ממוקד.
איך להכניס תוכן מקצועי אבל לא מתנשא?
עד היום, אתרים של נותני שירותים הגישו מידע באופן טכני ומתנשא על מנת להיראות מקצועיים ויודעי דבר. הפוקוס היה על המוצר, השירות, נותן השירות – וממש לא על המשתמש, כאילו ברור ומובן מאליו שהמשתמש יצרוך את השירות והתפקיד של העל האתר הוא להרשים את המשתמש הפוטנציאלי ולדבר אליו בשפה של עורכי דין ועל הדרך לנסות לדרוס את המתחרים.
היום הדברים עובדים אחרת, ברור יותר ויותר לארגונים ועסקים מכל הגדלים שאי אפשר יותר לזלזל במשתמשים. הם לא טיפשים ויש הרבה יותר מידי אלטרנטיבות. אנחנו בתור בעלי עסקים צריכים להרשים אותם ברמת הרגש.
לשווק להם אבל שלא ירגישו
אף אחד לא אוהב שמוכרים לו, אף אחד לא אוהב להרגיש מנוצל. כשיש לך עסק את חיה אותו, נושמת אותו, לא נופל לך העיפרון בחמישה לארבע אחה״צ אלא להיפך, את מוצאת את עצמך עובדת עד השעות הקטנות של הלילה, שוכחת מה זה אור יום ומתבלבלים לך התאריכים – ועם זאת את נהנית ומוקירה כל רגע כי את מתעסקת עם משהו שאת באמת אוהבת.
כשמישהו שואל אותך במה את עוסקת את מרגישה שזכית ברגע התהילה שלך, 60 השניות שבהן הקשב שלו שייך רק לך ואת יכולה לספר על האהבה האמיתית שלך ואולי תצא מזה אפילו עסקה. גם אם לא באופן ישיר, הרי כל אחד מאיתנו הוא בעלים גאה של מערכת מסועפת של קשרים חברתיים, מקצועיים ומשפחתיים, ואם הצלחת בדקה הזו לסקרן ולהרשים אותו, אולי תזכי לראות איך עובד תהליך ״מפה לאוזן״, ומניסיון, זה מראה בהחלט מרהיב.
כשמדובר באתר, העיניים הנוצצות שלך לא שם כדי להביע את האהבה שלך לעיסוק, ואת לא יכולה ללכוד את תשומת הלב של הבנאדם שעומד מולך עם מהלכים שברורים וטבעיים עבורנו בשיחה. קחי בחשבון שכשאדם נכנס לאתר שלך, דעתו מוסחת בטירוף, הוא עושה אלף ושלושה דברים במקביל על המחשב, פלוס רעשי רקע מהבית, מבחוץ, ואכילת סנדוויץ בנוסף.
לך נשאר רק לנסות להבין מה הוא מחפש באמת ולהציע לו את זה.
הגולש שלך הוא המרכז ואת רוצה להכיר ולהבין אותו אפילו לפני שנפגשתם. בשבוע שעבר כתבנו פוסט שמתאר שיטות מוכחות להבנת הלקוח, ואפילו צירפנו להורדה חינם את מסמך אפיון הלקוח בו אנחנו משתמשים בסטודיו לקראת הליך מיתוג ללקוחות, כי רק ככה נוכל להכיר את הלקוחות של הלקוחות שלנו ולזרז תהליכי עבודה.
גם באמצע פסטיבל סואן, כשמישהו יקרא בשמך – תסובבי את הראש
את רוצה להכיר את הלקוחות שלך, כי רק ככה תוכלי לפנות אליהם באופן אישי וללכוד את תשומת הלב שלהם מבין שלל הרעשים שמפריעים להם להתרכז.
אותו דבר קורה גם באתרי אינטרנט. אם אני מחפשת אינסטלטור, זה שכותב באתר שלו שהוא מבצע את כל סוגי עבודות האינסטלציה מול אחר שמציין את תחומי ההתמחות שלו והבעייה שלי נמצאת שם, כתובה בטקסט על גבי מסך, סביר שאשמח בלב ואתקשר לאותו אחד שדיבר אליי, כאילו עמד פה לידי ואמר לי איך הוא יפתור לי את הבעיה.
כי כשאנחנו לא שם כדי לשווק את עצמנו בפני הלקוחות הפוטנציאליים שלנו, תוכן האתר נמצא שם כדי לעשות את זה בשבילנו. הרבה חשובה מוקדמת יכולה לעשות קסמים במה שנוגע למשיכת הלקוחות הנכונים לאתר שלנו ואלינו. האתר צריך לפתור להם את הבעיות עוד לפני שצצו.
לסיכום
אנחנו כותבים תכנים באתר קודם כל עבור הלקוחות שלנו. להם נרצה לתת מידע מדויק, עדכני, שימושי שימצב אותנו בתור בעלי מקצוע שיודעים על מה הם מדברים.
מהצד השני של המתרס, אנחנו כותבים את התכנים שלנו עבור דוד גוגל, והוא אוהב לדעת שאנחנו אנשים אמיתיים מהצד השני של המסך ושהתכנים שלנו מיועדים ונותנים מענה לאנשים אמיתיים אחרים.
הבדיקות של גוגל הן מקיפות מאוד, כשחלק מהעניין הוא בחינת הזמן שעובר מהרגע שגולש נכנס לאתר שלנו עד הרגע שהוא עוזב.
חשבת פעם כמה הנתון הזה רלוונטי? הסבלנות שלנו מאחורי מסכים היא נמוכה מאוד, הזמן שעובר בהטמעת רושם ראשוני הוא קצר משמעותית מהזמן שעובר כשאנחנו פנים מול פנים.
סיימת לכתוב מאמר/דף מידע אצלך באתר? עכשיו את עוברת עליו שוב ובודקת אם יש בו את מילת המפתח אותה תרצי לקדם בכמות מספיקה. בממוצע 2% מהמילים במאמר שלך צריכות להיות וריאציות של מילת המפתח. כתבת 600 מילים? 12 מתוכן יהיו ממוקדות מילת מפתח.
בשורה התחתונה, גוגל והלקוחות שלנו מחפשים את אותו הדבר באתרים – תוכן רלוונטי, אמיתי, מקצועי, מענה אנושי מאחורי האתר, דמות אמיתית שמנהלת אותו ובעיקר, מתן ערך לגולש.
אהבת? יש לך תובנות או שאלות שתרצי לחלוק איתנו? מוזמנת ליצור קשר או לשתף פה למטה בתגובות.
**גילוי נאות: כתבנו את הפוסט בלשון נקבה כדי לשבור שגרה. נהננו מכל רגע.
מרתק מאוד
המאמר נכתב בלשון נקבה למען נוחות בלבד, אך מתייחס גם לזכרים באותה מידה (פחות או יותר)
הקריאה באתר מועילה++
תודה
keep on the good spirit and the voodoo