פעם בשנה מתקיים הכנס הגדול של BNI בישראל. כמה גדול, אתם שואלים?
מאוד גדול. השנה נכחו מעל 800 אנשי עסקים, כשכל רכיב בכנס העסקים היה מונחה נטוורקינג.
מתוך המגוון הרחב של ההרצאות בחרתי אחת, את זו שדיברה אליי ומתוכה לקחתי טעימת תוכן שחשוב היה לי להעביר הלאה. תהנו!
ששת העקרונות לשיווק אישי ואנושי / סם שוורץ
כעסקים, אנו יודעים ששיווק היא לא מילה גסה – כשעושים אותו נכון.
איך לשווק נכון ולהימנע מתחושת הבטן של ״אני שונא/ת שמוכרים לי״ אצל האדם שנמצא מולנו?
מה ה״למה״ שלך?
כשה״מה״ שלך ידוע וה״איך״ שלך ברור, ה״למה״ שלך נשאר כתעלומה מסקרנת.
מה זה אומר? אנשים מתחברים לסיפורים ולא למוצרים. הבידול שלך עומד על הסיבה המאוד אישית ופנימית שלא דומה לסיפור של אף אחד אחר, גם אם יש עוד אינספור קולגות בתחום שלך שעושים (״מה״) בדיוק את אותו הדבר.
סם נתן כדוגמא בהרצאה את מותג Apple לעומת אינספור המתחרים. ה״למה״ של Apple הוא לשנות את העולם ע״י יצירת חוויה שלא היתה שם קודם. האם נראה אנשים מחכים בתור עם שק שינה לקראת השקה של דגם חדש גם אצל החברות המתחרות? כנראה שלא.
הדדיות.
כשצומחים יחד ומפרים האחד את השני, דברים טובים קורים.
בכנס פגשתי מישהי מקסימה שעוסקת באותו תחום בדיוק. יכולתי לזהות אצלה חוזקה משמעותית בתחום בו אני משתמשת מפעם לפעם בסיוע של מיקור חוץ ואין לי ספק שבעתיד הקרוב נתחיל לעבוד יחד (קשור גם לעיקרון הסינרגיה עליו ארחיב בהמשך).
כשאנחנו מתייחסים לאנשים כמו שהם רוצים שיתייחסו אליהם, כשאנחנו מתמקדים בהם במהלך השיחה ולומדים אותם – הרווחנו את הקשב שלהם.
קסם לי משפט פתיחה של אחד מבאי הכנס: ״אני עורך דין לענייני נדל״ן מהצפון. ספרי לי על עצמך ועל העסק שלך ותלמדי אותי כך שאוכל להיות איש השיווק שלך בצפון״. לא ממיס?
התמדה.
כידוע, ליזמים יש הרבה כדורים באוויר ואין הרבה רגעים פנויים. לנו כמשווקים עצמיים צריכה להיות שיטה כך שידוע לנו מראש מה קורה לפני, תוך כדי ואחרי כשהעיקרון הוא שככל שנשקיע יותר ב״לפני״ כך ה״תוך כדי״ ובוודאות ה״אחרי״ יהיו טובים יותר.
תחשבו על הניוזלטר החביב עליכם, זה שמעניק לכם מידע מעניין וטיפים אפקטיביים ליישום מיידי. סביר להניח שמישהו שם ישב ימים כלילות על מנת לבנות ולהרכיב את החוויה הנעימה שלכם. מישהו בנה אסטרטגיית נתינה שאין ספק שמניבה לו או לה תוצאות. זו השקעה לטווח הרחוק והיא שווה כל שקל.
הגינות.
כשאנחנו לבד ואף אחד לא רואה מה אנחנו עושים, יש לנו האפשרות לבחור לעשות את זה כך או אחרת.
עד לפני שנתיים, הייתי מוכרת מוצרי Fix Price. כשבחרתי למכור את שעות העבודה שלי בליווי גרפי ואינטרנטי לעסקים, ידעתי שאני רוצה לייצר שיטה שתגביר את האמינות, כי ברור לי שהלקוח שלי יתהה לגבי בסיס החיוב ואת החשדנות הזו רציתי למנוע מראש כדי שיחסי העבודה יהיו נעימים ונטולי חששות כבר מההתחלה.
יצרתי תשתית אינטראקטיבית ושקופה ללקוח הכוללת עבודה עם טיימר ודו״חות ביצוע מפורטים. כשכל זה נמצא מול הלקוח, הוא יכול לישון בשקט ולדעת שהעבודה מתבצעת במקסימום הגינות, גם כשהוא לא מסתכל (אגב, זה ויזואלי עבורי, יש לי האפשרות לראות מתי הלקוח נכנס לדו״ח. בהתחלה יש כניסות על בסיס יומיומי ולאחר תקופה הכניסה היא אחת לחודש. זה מדהים).
סם שיתף את הקהל בסיפור על קיסר סיני שהגיע לגיל זקנה ולא היה לו יורש. חשוב היה לו למצוא אדם עם ״אצבעות ירוקות״, שיוכל להמשיך ולטפח את הגנים הפורחים שלו. ביקש הקיסר מיועציו לחפש צעירים כפריים ברחבי הממלכה ולאתר את אלו בעלי הכישרון החקלאי. כל מועמד קיבל שקית זרעים והתבקש להגיע עם הצמח לאחר מספר שבועות.
בתום התקופה, הגיעו צעירים רבים לארמון כשבידיו של כל אחד צמח גדול, יפה ופורח לתפארת. בחור אחד עמד עם ראש שמוט מבושה וידיים ריקות. הצביע עליו הקיסר ואמר – מצאתי את היורש!
הזרעים היו מבושלים, מבחינה טכנית שום דבר לא יכול היה לצמוח מהם. הצמחים מפוארים בידי הצעירים לא צמחו מהזרעים שחילקו יועצי הקיסר.
סינרגיה.
משמעות המונח היא ״השלם גדול יותר מסך חלקיו״ אחד ועוד אחד לא שווה שניים, אלא אלפים.
בקבוצות נטוורקינג שעובדות נכון הערך הוא סינרגטי, לכל אחד מאיתנו יש כמות עצומה של קשרים וכשאנחנו מכירים ומאמינים בבעל המקצוע, באדם שעומד מולנו – אין סיבה שלא נשתמש בשירותים שלו ושנמליץ עליו ברגע שיעלה הצורך לכך.
במעגלי כוח ההעצמה ההדדית היא בלתי ניתנת לתפיסה. אצל כל אחד מאיתנו חסר משהו אותו יש לזה שנמצא במעגל הכוח שלנו, כשהתוצר הסופי הוא אדיר.
עורך וידאו, מאפיינת ux, מתכנת, מעצבת, איש seo, צלם סטילס וכותבת תוכן שיווקי נפגשים. תחילתה של בדיחה? לא, תחילתו של סטארטאפ.
דוגמא אישית.
העיקרון הוא פשוט. לחשוב פעמיים לפני שאני מתכוונת להגיד או לעשות משהו. מה שאני מתכוונת להגיד – האם בעקבותיו הנראות שלי תהיה חיובית או שלילית?
כשאני פוגשת מאפרת שלא מתאפרת, אמן קעקועים עם עור חלק ונקי מדיו, מקדם אתרים שהאתר העסקי שלו נמצע עמוק בארגז החול של גוגל – ספק אם ארצה לייצר קשר עסקי מבוסס אמון ומקצועיות עם אחד מאלו.
הנוסחה היא פשוטה:
נראות + אמינות = רווחיות.
לסיכום ומה לקחתי מהכנס
אני חברה בקבוצת הנטוורקינג של בירת הנגב כבר שנה, אחת לשבוע נפגשים ולומדים להכיר אחד את השני טוב יותר והופכים לאט לאט ובטבעיות לאנשי השיווק אחד של השני (בתמונה משמאל לימין: עמית מהרבני מלווה פרויקטים בבניה, מירב יהושע עורכת דין לענייני נדל״ן ואני, סטרוברי סטודיו, חברי בירת הנגב).
זו הפעם הראשונה שאני מגיעה לועידת העסקים השנתית, וכמישהי שמתורגלת לכנסים ונטוורקינג קליל על קפה הפוך בין ההרצאות, המבנה של הכנס הזה הפתיע אותי לטובה וחזרתי הביתה הלומת נטוורקינג. כל ההרצאות (כולל אלו של הספונסרים) דיברו על הדרך הנכונה והמורכבת לתקשר האחד עם השני על מנת להגיע להעצמה עסקית (ואישית, כשהעסק הוא אנחנו).
מיותר להגיד שמי שלא היה עדיין – חייב את זה בשביל העסק שלו.
בא לכם קצת נטוורקינג? מוזמנים ליצור קשר או לשתף פה למטה בתגובות.